Práva a záväzky poskytovateľa
- Občianske združenie Sieť K-lan (ďalej len poskytovateľ) poskytne službu Internet, ako aj doplnkové služby na základe správne vyplnenej a užívateľom podpísanej žiadosti, prijatej (akceptovanej) poskytovateľom (na základe zmluvy). Poskytovateľ je oprávnený overiť si osobné identifikačné údaje o užívateľovi, zhromažďovať ich a spracovávať pre svoje potreby v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
- Poskytovateľ má právo žiadosti nevyhovieť v prípade nedostupnosti signálu na žiadanom mieste alebo v prípade, že vybudovanie prípojky by vyžiadalo neprimerané náklady na strane poskytovateľa. V uvedenom prípade žiadateľ a poskytovateľ sa môžu dohodnúť o rozdelenie vynaložených nákladov.
- Poskytovateľ je povinný odstrániť poruchy vplývajúce na prevádzkovanie a poskytovanie služby, ktoré vznikli na strane poskytovateľa.
- Poskytovateľ neručí za aktuálnosť, pravdivosť, zákonnosť, ako aj za súlad s morálnymi princípmi akýchkoľvek údajov, pochádzajúcich zo siete Internet, pokiaľ tieto údaje nezverejnil priamo poskytovateľ.
- Poskytovateľ má právo zamedziť šíreniu údajov, ktoré by užívateľ šíril v rozpore s týmito podmienkami, alebo ktoré by mohli inak narušiť bezpečnosť a stabilitu počítačovej siete K-lan.
- Poskytovateľ neposkytuje žiadne záruky za bezpečnosť a poškodenie obsahu prenášaných údajov resp. elektronických súborov a pod. a nenesie zodpovednosť za škodu spôsobenú užívateľovi vzniknuté zneužitím prístupového mena a hesla.
- Poskytovateľ je povinný viesť a archivovať záznamy o využívaní služby, ktoré slúžia k účtovaniu služby.
- Poskytovateľ si vyhradzuje právo na zmenu Všeobecných podmienok poskytnutia internetu.
Práva a záväzky užívateľa
- Užívateľ má právo používať službu Internet počas doby a v požadovanom rozsahu tak, ako to uviedol v žiadosti akceptovanej zo strany poskytovateľa.
- Užívateľ zodpovedá za pravdivosť a správnosť údajov vyplnených v žiadosti a v prípade ich zmeny sa zaväzuje o tejto skutočnosti informovať poskytovateľa písomnou formou, alebo e-mailom.
- Užívateľ zodpovedá za utajenie MAC adresy pred zneužitím, a za všetky prípadné škody vzniknuté s jej prezradením, alebo svojvoľným poskytnutím tretej strane. Pri podozrení z prezradenia MAC adresy je povinný neodkladne požiadať poskytovateľa o zmenu MAC. Pri zistení zámernej zámeny bude užívateľ sankciovaný fyzickým odpojením bez náhrady škody! (podľa Prevádzkového poriadku, bod 8.)
- Užívateľ nesmie využívať službu Internet k obťažovaniu tretích strán, najmä opakovaným rozosielaním nevyžiadaných údajov, úmyselným narušovaním bezpečnostných pravidiel siete internet a pod.
- Užívateľ je povinný pri používaní služby Internet dodržiavať zákony a právne predpisy Slovenskej republiky ako aj tieto obchodné podmienky, a nesmie porušovať zákonom chránené práva a záujmy poskytovateľa a tretích osôb.
- Užívateľ zodpovedá za technické a programové vybavenie svojej pracovnej stanice (užívateľské PC).
Tarifa – Platobné podmienky
- Členovia Občianskeho združenia Sieť K-lan platia členský príspevok v zmysle Stanov. Členským príspevkom sa pokrýva úhrada za poskytnutie služby Internet a s tým súvisiacich aktivít a činností pre jeho zabezpečenie.
- Úhradu členského príspevku členovia realizujú podľa časového harmonogramu.
- Všetky sumy v tarifách sa riadia konverzným kurzom: 1 € = 30,1260 SKK.
- Užívateľovi sa vracia alikvotná časť zaplatených úhrad v prípade technickej poruchy na strane poskytovateľa, ktorá však musí trvať nepretržite aspoň 7 dní!
Ochrana a zabezpečenie dôverných informácií
- V súvislosti s dôvernými informáciami sprístupnenými druhej zmluvnej strane je každá zmluvná strana povinná počas platnosti Zmluvy o pripojení (ďalej len Zmluvy) a po dobu troch rokov po skončení platnosti Zmluvy uchovávať a zabezpečovať utajenie a dôvernosť akýchkoľvek dôverných informácií a okrem v Zmluve a inom súvisiacom dokumente vyhradených prípadoch, nebude takéto informácie reprodukovať ani poskytovať tretím stranám bez predchádzajúceho písomného súhlasu druhej strany a ani ich využívať iným spôsobom, ako na naplnenie účelu Zmluvy.
- Za dôverné sa považujú najme informácie, ktorých obsah príslušná strana za dôverné podľa svojho vyhlásenia považuje, ochraňuje a ochranu aj primeraným spôsobom zabezpečuje. V OZ Sieť K-lan sú to osobné identifikačné údaje a príslušné prístupové heslá.
- OZ Sieť K-lan je oprávnené a povinné spracúvať údaje člena v súlade so Zákonom a ostatnými príslušnými predpismi.
- Člen je povinný informovať vedenie OZ Sieť K-lan o zmenách povinných údajov do 14 dní odo dňa zmeny. Ak si člen túto povinnosť nesplní vedenie OZ Sieť K-lan nenesie v tomto rozsahu žiadnu zodpovednosť za plnenie svojich povinností pri spracúvaní údajov, ani za akúkoľvek ujmu, ktorá v tejto súvislosti členovi vznikne.
- Podpisom Žiadosti o pripojenie udeľuje žiadateľ svoj neodvolateľný súhlas na spracovanie požadovaných a poskytnutých údajov, spôsobom uvedeným v týchto podmienkach. Člen zároveň súhlasí s používaním jeho osobných údajov na účely informovania člena o aktualitách OZ, vykonávania prieskumov a inými činnosťami OZ Sieť K-lan.
- Zmluvné strany sú povinné rešpektovať aj všetky zákonné povinnosti mlčanlivosti a primeraným spôsobom zabezpečovať aj ochranu údajov uvedených v Žiadosti, Zmluve a akomkoľvek ďalšom dokumente, na ktorom sa môžu nachádzať.
- OZ Sieť K-lan zlikviduje osobné údaje bezodkladne po skončení zmluvných vzťahov.
Reklamačný poriadok
- Tento Reklamačný poriadok upravuje najmä:
- podrobnosti o rozsahu práva člena na reklamáciu kvality voliteľnej služby Internet
- spôsob uplatňovania reklamácie a jej vybavenia
- lehotu na podanie reklamácie a na jej vybavenie
- spôsob uplatnenia práva člena podľa ods. 3 (platobné podmienky)
- Člen združenia je oprávnený reklamovať vo veci poskytovanej služby Internet nasledovnými spôsobmi:
- Písomne
- E-mailom na adresu: siet@k-lan.sk
Reklamácia sa považuje za prijateľnú iba v prípade uvedenia správneho identifikačného kódu člena, tj. prideleného variabilného symbolu v lehote do 30 dní odo dňa zaznamenania výpadku poskytovanej služby Internet. Po uplynutí tejto doby právo na reklamáciu zaniká a OZ Sieť K-lan nie je povinné reklamácii vyhovieť.
- Informácia člena (hlásenie reklamácie) musí obsahovať nasledovné náležitosti:
- meno člena združenia
- identifikačný kód člena
- kontaktné údaje (telefónne číslo, email)
- podrobný popis predmetu reklamácie
- Ak člen združenia zmešká zo závažných dôvodov lehotu na uplatnenie reklamácie, môže písomne požiadať o odpustenie zmeškania lehoty. Predstavenstvo OZ Sieť K-lan môže zmeškanie lehoty odpustiť, ak člen závažné dôvody preukáže podľa názoru predstavenstva riadnym a nespochybniteľným spôsobom a ak člen súčasne uplatní zmeškanú reklamáciu do 5 pracovných dní po zániku týchto dôvodov. Toto ustanovenie nie je možné použiť po uplynutí troch (3) mesiacov odo dňa, kedy mohla byť reklamácia prvý krát uplatnená.
- Vedenie OZ Sieť K-lan je povinné zabezpečiť odstránenie reklamovanej závady poskytovanej služby do 30 dní odo dňa obdŕžania oznámenia o vzniknutej závade. Ďalej je povinné písomne oznámiť členovi výsledok prešetrenia jeho reklamácie v lehote do 60 dní odo dňa riadneho ohlásenia reklamácie, inak sa reklamácia považuje za uznanú.
- Reklamácia vo veci prešetrenia závady nemá odkladný účinok na zaplatenie úhrady za poskytnuté služby. Ak cena presiahne trojnásobok priemerného rozsahu využívania služby za predchádzajúcich šesť mesiacov, je OZ K-lan povinné umožniť členovi odklad zaplatenia časti ceny presahujúcej cenu za priemerný mesačný rozsah využívania služby počas predchádzajúcich šesť mesiacov, a to najneskôr do skončenia prešetrovania alebo umožniť členovi zaplatenie časti ceny presahujúcej trojnásobok priemerného rozsahu využívania v najviac troch mesačných splátkach. Ak je využívanie služby kratšie ako šesť mesiacov, ale dlhšie ako jeden mesiac, vypočíta sa priemerný rozsah využívania služby za celé obdobie využívania služby.
- V prípade ak predstavenstvo uzná reklamáciu za poskytovanú alebo požadovanú službu Internet za opodstatnenú, navráti alikvotnú alebo celú časť členského poplatku členovi spôsobom podľa dohody člena a predstavenstva v súlade s odsekom 3, bod d. Platobných podmienok uvedených v týchto Podmienkach poskytnutia služieb.
- Ak člen nie je spokojný s výsledkom prešetrenia reklamácie, má právo v zmysle § 73 bodu 1. Zákona 610/2003 Zb. urobiť podanie na miesto príslušný Telekomunikačný úrad.
Zrušenie služby
- Užívateľ je oprávnený vypovedať zmluvu o poskytovaní služby Internet s jednomesačnou výpovednou lehotou, ktorá začne plynúť prvým dňom nasledujúceho mesiaca po jej doručení, resp. oznámení poskytovateľovi služby. Ak užívateľ tak neurobí, OZ Sieť K-lan má právo naďalej spoplatňovať užívateľa za poskytovanú službu aj v nasledujúcom účtovnom období.
- Trvalý príkaz za úhradu Internetu je možné svojvoľne zrušiť, ale pri znovuzavedení služby poskytovateľ opäť účtuje jednorazový zriaďovací poplatok za službu Internet. Taktiež pri jednorázovom uhradení a následnom svojvoľnom zrušení zmluvy nebude preplatok vrátený!
- Poskytovateľ služby má právo okamžite zrušiť poskytovanie služby:
- Ak užívateľ aj napriek upozorneniu poskytovateľa porušuje záväzok, resp. záväzky, prebrané na seba pri podpise zmluvy
- Ak poskytovateľ zistí, že niektorý z údajov uvedených užívateľom v žiadosti je, resp. bol, nepravdivý
- Ak užívateľ používa svoje zariadenia v rozpore s právnymi predpismi a s podmienkami poskytovania služby